Tuesday, March 2, 2010

Nødlanding på flesland


En av dagens høydepunkter! I stedet for mellomlanding i Førde ble det nødlanding med dette flyet på Flesland. Litt svett opplevelse. Vi hadde to avbrutt landingsforsøk i Førde før kapteinen meddelte at vi måtte nødlande på Flesland på grunn av teknisk feil. "Der har de best bakkeberedskap!!" Jeg holdt meg fast i Leif Harald sin t-skjorteerm, mens Leif Harald pratet i vei om svigersønnens mulige båtkjøp. Lurte på om jeg burde tekste Frank og be han om å finne seg en ny kone om dette gikk dårlig.. Men turde ikke ta frem mobilen tilfelle den ville virke inn på instrumentene. Da vi landet kom brannbilene kjørende mot oss. Flykapteinen gav oss informasjon om hva som hadde skjedd, og lurte på om det var noen spørsmål. "Er det mulig å få fly videre med et litt større fly?" spurte jeg. Da kikket han på meg og sa "Jeg trodde ikke størrelsen hadde noen betydning." Så - slik var det. Nå har jeg vel statistikken og sannsynlighetsberegningen på min side, og trenger ikke bekymre meg for å fly på en stund.

No comments: