Friday, November 19, 2010

From fjords to fjords with trouble

Jobben min medfører mye reising, og idag gikk turen fra Sognefjorden til Hardangerfjorden. Det er noen timers kjøring, men til gjengjeld er det en kjøretur gjennom flott natur.
Turen idag ble imidlertid preget av andre ting enn flott natur, da bilen fant det for godt å stoppe i en tunell. Det var mildt sagt en stressende opplevelse. Bilen gikk bare saktere og saktere før den rett og slett tok kveld. Og der satt jeg midt i en tunell uten utkjøringsmuligheter. BLÆH! Jeg hater ting som ikke virker!!!
 Heldigvis hadde jeg åndsnærvær nok til å prøve å starte motoren på nytt, og jeg fikk da bilen i gang igjen. Det lyste i frontpanelet som et amerikansk hus pyntet til jul, men det overså jeg galant og kom ut av tunellen. På Voss fikk jeg tak i en leiebil, og fikk fortsatt til studentene i Øystese.
Nå burde det sikkert vært en moral i denne historien, men det har jeg ikke kommet opp med enda. Slik er livet som reisenisse... Ellers har sikkert  den observante leser sett at de tre første bildene er fra Hardangerfjorden, mens dette siste bildet er fra Manhiller og viser Sognefjorden. Vakkert begge steder - ikke sant?

No comments: