Monday, July 8, 2013

Juniturer 2013


Javisst har det blitt noen flotte turer i juni også - det har bare ikke vært tid til å blogge noe om det! I alle fall - Tilla og jeg har vært på tur på Storehaugen (Storehogen som de sier i Sogndal). Vi gikk via Bjørkastølen, og fikk dermed en post til på postmesterkjøret for 2013 :) Very good! Stien fra flyplassveien er godt merket og lettgått. Den går selvsagt relativt bratt opp, men jeg liker denne stien bedre enn den via Hatleggi eller Bjørkastølen. En kanonflott tur med tirsdagsturgjengen :) Og på denne turen ble det også delt tips til hjemmelaget knekkebrød - bruke litt buljong i vannet, det gir god smak på knekkisene:) Ikke dumt!

Tur på Nuken med tirsdagsturlaget og Tilla. Og jeg hadde med en hemmelighet i sekken... En flaske sprudlevann! Jeg var endelig ferdig med datainnsamling på phdprosjektet!!! Det ble feiret med cava på toppen :) Hurra hurra hurra! Alle barna som var med i forrige runde ble også med denne :)))
Så en liten konferansetur til Loen. Der ble det stopp på cafe Gobeten i Innvik (der det tidligere var bensinstasjon). Så ble det kjøp av kaffe og den lokale spesialiteten pannekake med semulegrynsgrøt og rosin :)

Det ble også en tur på Leikanger i juni. Vi skulle egentlig på Mæhlen, men det ble Dalsbotten i stedet. Mye regnvær gjorde svabergene sleipe på fjellet. Fin tur, men sikkert enda finere i bedre vær...

To godmodige fjordinger på beite ved stølen Orrasete.Vel nede ved bilen igjen kunne jeg tømme to klissvåte joggesko...

No comments: