Tuesday, March 11, 2014

Jobb og familieliv i London :)

Denne helgen har vi hatt besøk av mine kjære foreldre. Det var veldig koselig å se dem igjen, og med den største selvfølge gikk de rett inn i systemet vårt med følging til skolen og lekselesing. Utrolig godt med slike besteforelde :) Mens ungene var på skolen, tok Franken dem med til Borough market - et stort matmarked inne ved London Bridge (info her) Her fikk de sett på allslags godsaker - og jammen kom de ikke hjem med både ferskt grovbrød, ost og spekemat. Fredagskvelden reddet :)

Ellers har vi vent oss til å bruke gasskomfyren, og har til og med hatt middagsselskap. Veldig kjekt!

På jobb går det bra. Jeg trives godt og deler kontor med kjekke folk. Alle forsker på språk, men på litt forskjellige tema innenfor språkparaplyen. To av phd studentene forsker på vokabular og leseutvikling, og det er jo ganske tett opptil mitt prosjekt. Andre tema er afasi, svelgevansker, kinesiske barns lesing, autisme og babyers oppmerksomhet. UCL er et svært godt universitet og jeg føler at jeg er heldig som får være her. Det er ranket som det fjerde beste universitetet i verden, etter MIT, Harvard og Cambridge (les mer her).


Developmental Science er i andre etasje, og jeg sitter i et åpent kontorlandskap med plass til ca 20 stipendiater. Det var uvant til å begynne med, men det er faktisk veldig effektivt. Man tvinges til å konsentere seg om å gjøre det man skal. Det er særlig bra når man har perioder når man driver utsettelsesatferd (prokastinering)... Slik som å rydde, tekste, småprate, file negler og egentlig alt annet enn det man skal... På mandag skal jeg ha et foredrag om mitt prosjekt her, og det blir spennende. Okei da, gruer meg litt, men det skal gå bra. Det er ikke snakk om noe annet ;)

No comments: