Sunday, January 26, 2014

En super dag på Natural history museum

Lørdag tilbrakte vi på Natural History Museum - et fantastisk flott museum! Museumet var en gave fra Rothchild familien til nasjonen i 1937, og det ligger i South Kensington. Museumet inneholder alt fra krokodiller, dinosaurer, en 1:1 størrelse blåhval til en levende maurkoloni. Den største attraksjonen er kanskje den animerte T-Rex'en. En stor, brølende, bevegende t-rex som ungene syntes var "dødskul". Særlig minstemann var fasinert.

Museumet har gratis inngang (i likhet med blant annet Science museum). Det var kø rundt huset for å komme inn - og da vi først gang prøve oss på T-rex køen var det en times ventetid! Så da tok vi en runde til blåhvalen og på kafe før vi stilte oss opp igjen. Populært mål på en lørdag for mange barnefamilier!

Noen som husker dodo-fuglen i fra filmen "Se opp"? Jeg trodde det var en fantasifugl... men det er det ikke. Så da lærte jeg jammen noe nytt i dag også :) Mer interessert i dodo så trykk her!

Ellers så kan jeg rapportere om at det er selvsagt litt hjemlengsel hos gjengen, men det går bra. Selv er jeg så fornøyd med mulighetene jeg har på UCL i forhold til kurs, fagdiskusjoner og fagfolk at jeg kunne tenkt meg å vært mye lengre... Engelsken kommer seg sakte, men sikkert. Selv om det fremdeles går litt tid med på å få tungen og tankene engelskinnstilte! 

No comments: