Thursday, January 2, 2014

Første dag i London

Tidlig oppe og avgårde med fly i dag :) Alt gikk som smurt, både med fly og taxi til leiligheten. Landladyen møtte oss der og vi fikk nøkler til huset. Leiligheten er en tradisjonell sak, med teppegulv, smale trapper og uisolerte vindu. Veldig koselig og litt kaldt! Vi har ikke fått til radiatorene skikkelig...

Vi har vært på handel i sentrum av Wimbledon. Det er ikke et stort senter, men når du ikke kan hverken skilt eller gater ble det litt kaotisk. Ikke fikk vi ordnet britisk bankkonto heller - det måtte gjøres online. Så vi får prøve på det i morgen :) Egentlig litt sunt å få prøve seg som utlending! Ikke vet jeg hva som er det beste smøret eller den beste melken, og ikke klarer jeg å være så muntlig sterk som jeg pleier i samtale med butikkansatte eller taxisjåfører! Og jeg letet lenge etter lyspærer, uten at jeg fikk med rett hjem... 
Vel vel. For å kjøre klassisk engelsk stil har vi handlet oss tre sesonger med Downton Abbey. Nå er det på tide at Mylady går og legger seg! Bursdag for minstemann i morgen :))


No comments: